17 kwietnia 2013

Kazimierz Dolny ( Kazimierz nad Wisłą )




Po kilkudniowym odpoczynku w Janowcu, o którym możecie poczytać o tutaj. Wybraliśmy się do Kazimierza. Słyszeliśmy o nim bardzo dużo i całkiem przyjemne rzeczy, więc czemu nie. Problemem było tylko to, że większość pozytywów dotyczyła lata a nie zimy :(.

Zimą w Kazimierzu jest nudno. Nie ma co robić, nie ma gdzie zjeść. Zamek i baszta zamknięta od roku albo i dłużej ( trwa remont ). Można zwiedzać kościoły i synagogi. Można wejść na Górę Trzech Krzyży ( jak jest zaśnieżona podejście bywa bardzo niebezpieczne ) i podziwiać Kazimierz z góry.

Rynek. Rynek jest piękny. Zimą wyludniony. Przepiękny ratusz, puste studnie. Brak żywej duszy. Wszystko zasypane śniegiem. Tylko mróz szaleje i nie odpuszcza nikomu.

Niestety problem pojawia się też wówczas gdy zachce się jeść. W rynku otwarta jest jedna restauracja gdzie wieje pustkami i raczej ogólne wrażenie nie zachęca do skorzystania oraz jeden otwarty pub, w którym zastaliśmy tylko jednego klienta, który raczył się piwkiem, a prawdę mówiąc miał już chyba konkretnie dość. Zrezygnowaliśmy. Nie ma to jak zamrożona pizza za 3,5zł odgrzana w mikrofali w naszej noclegowni :)

I tak oto z trzech dni, które chciałam tam spędzić zrobiło się raptem dwa i szybko uciekaliśmy do domu. Kazimierz polecamy ale latem. 











Z pozytywów - znalazłam sklep z moich marzeń. Zwie się Lawenda. W samym rynku. Jak tam weszłam to poczułam się jak Alicja w krainie czarów, która przechodzi przez lustro. Uwielbiam lawendę, shabby chic, prowansję. On siłą musiał mnie stamtąd wyciągać. Z torbami zakupów :).







A to moje marzenie, które spać mi nie daje. Mój ideał. Dokładnie taki jaki sobie wymarzyłam. Kredens - ideał.





4 komentarze:

  1. To samo poczuliśmy jak Wy, ale w Brzegu, tym niedaleko Wrocławia. Boże, no żywej duszy nie było, a restauracja tylko hotelowa, na szczęście z cenami nie jak z naszego rynku, a bardziej do przełknięcia ;) Jednak w pamięci pozostaje, te mniejsze miejscowości, w zimne dni, nic więcej nie oferują oprócz ładnych widoków. Ale u Ciebie kredens, to może miałabyc ta cudowna chwila :D?

    OdpowiedzUsuń
  2. Plus zwiedzania zimą jest taki, że można spokojnie zrobić zdjęcia i nikt nie pcha się w obiektyw :)Gorzej z jedzeniem i rozrywką. A przez ten kredens to dłuuugo spać nie mogłam :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcia i ciekawy blog:)
    pozdrawiam, Ewa

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz!

Jeśli piszesz jako Anonim proszę podpisz się